Terapia manualna

person massaging the back of a woman

Terapia Manualna jest metodą diagnostyczno-terapeutyczną służącą w leczeniu osób ze schorzeniami i zaburzeniami układu ruchu.

Przeprowadzając wnikliwy wywiad z pacjentem, a następnie szczegółowe badanie struktur takich jak: stawy, mięśnie, czy nerwy  – fizjoterapeuta może szybko i skutecznie określić przyczynę problemu. Dzięki postawieniu właściwej hipotezy fizjoterapeuta dobiera techniki, które są najbardziej skuteczne przy zwalczaniu danej dolegliwości, jak np. mobilizacje stawów, leczenie tkanek miękkich (m.in. mięśni, więzadeł, ścięgien), neuromobilizacje struktur nerwowych, a także medyczny trening funkcjonalny.

Terapia manualna stosowana jest głównie w przypadku zespołów bólowych kręgosłupa i kończyn, a także schorzeń ortopedycznych, jak zmiany zwyrodnieniowe stawów, zmiany przeciążeniowe. Ponadto służy ona jako narzędzie pozwalające zarówno na właściwe przygotowanie pacjenta do zabiegu operacyjnego, jak i jest formą kontynuowania leczenia bezpośrednio po ingerencji chirurgicznej, w celu jak najszybszego powrotu pacjenta do pełnej możliwej sprawności. Terapia manualna służy również w terapii pacjentów neurologicznych, którzy w związku z przebiegiem swojej zasadniczej choroby doświadczają zaburzeń ze strony układu ruchu, jak np. dolegliwości bólowe, przykurcze i zaniki mięśniowe, czy ograniczenia zakresu ruchu stawach oraz wiele innych.

Gabinet fizjoterapii Filip Windak – od wielu lat specjalizuje się w prowadzeniu terapii u pacjentów neurologicznych, ortopedycznych oraz w korekcjach wad postawy, m.in z wykorzystaniem terapii manualnej, w celu osiągania jak najlepszych efektów u naszych pacjentów.

W celu umówienia konsultacji – zapraszam do kontaktu.